תזונה נכונה במהלך ההריון

כל אישה צריכה לדעת לשמור על עצמה בזמן ההריון, למרות הרצון הטוב וההגיוני שלהן לעשות זאת לא תמיד הן יודעות לעשות זאת בצורה המושלמת ביותר. 

למען תזונה נכונה יש הרבה יותר מעוד סלט או עוד קיש להרזיה בטוחה. כאשר אישה שומרת בבטנה דבר יקר שכזה כמו את המשך הדור של המשפחה החדשה שלה, יש לשמור על הבריאות בצורה נכונה ועקבית, למשל, רצוי מאוד להוסיף תוספי תזונה בזמן ההריון וויטמינים אשר ישמרו על האיזון הנכון בין בריאות התינוק ובריאות האישה.

 

להלן כמה דוגמאות של תוספי תזונה מעוים לזמן הריון:

  • ויטמין D:
    אז מה ויטמין D יכול לעשות עבורך? הרבה רופאים מעידים על כך שבעזרת ויטמין D אפשר, למנוע לידות מוקדמות, בניית עצמות של האישה ושל העובר ביחד, אפילו יעזור במניעת השמנת יתר של התינוק בעתידו. מעבר לדברים הרגילים, חשוב לדעת על ויטמין D בזמן ההריון שהוא אינו יכול להזיק לעובר בשום צורה. 
  • אומגה 3:
    עם מספר מחקרים לא קטן, נבדק ונמצא אומגה 3 לתוסף חשוב לזמן ההריון של האישה, זה מתחיל מדפוסי השינה שמשתפרים עבור התינוק בהמשך ועד למניעת בעיות גדילה בהמשך. למרות שחומצות השומן באומגה 3 חשובות מאוד לגוף, הגוף של האישה אינו מסוגל ליצור בעצמו תוסף כמו אומגה 3, מה שאומר, תוסף כזה יכול להיות עזר חשוב לכל אורך ההריון.
  • חומצה פולית:
    בניגודל לשאר כאן במאמר, אפשר לראות כמעט בכל בית של אישה הריונית חומצה פולית, החומצה הפכה להיות פופולרית בעזרת פרסום רב בטלוויזיה ומחקרים רבים שהוצגו בעיתונות הכתובה וברשת. וכל זאת לא לשווא, חומצה פולית (שהיא בעצם ויטמין B9) חשובה והכרחית לבניית התאים בגוף וכמובן, התפתחות תקינה וטובה למוח. 
    בנוסף, חומצה פולית ידועה כשומרת צמודה לבריאות האישה, עוזרת החומצה למניעת סרטן ובעיות בלב מזה שנים רבות. חומצה הפולית קיימת גם בשלל הירקות המוכרים לנו כמו פלפל ועגבניה (לא בצורתם המבושלת) ואף בקטניות. כיום, יש אפילו דגני בוקר ולחם-מאפיה אשר מלאים בחומצה הפולית.

למידע נוסף אודות תוספי תזונה במהלך ההריון.

לא סתם נאמר שאישה אוכלת בשביל שניים בזמן ההריון שלה, חשוב מאוד לשמור על תזונה נכונה ומאוזנת בזמן ההריון. לא רק בעבור התינוק אלא כמובן גם בעבור האישה, כאשר אישה אוכלת פחות ממה שהיא צריכה באמת, העובר "שואב" ממנה את רוב כוחותיה, שואב וגורם לה לאיבוד ריכוז, סחרחורות ובעיות נוספות שעלולות להתגלות בזמנים לא נוחים. 

יש לזכור שיכול להיות שאישה אשר לוקחת תוספי ברזל עשויה לגלות שרמת ההמוגלובין שלה נמוכה מהרגיל, לרוב זה בגלל שכאשר נפח הנוזל של הדם עולה אז מורגשת ירידה בהמוגלובין.

לגבי מזון בהריון, חשוב מאוד לאישה לדעת מה מותר לה ומה אסור לה לאכול בזמן הריון, למשל, בשר נא (או שלא בושל כהוגן), ממרחי הכבד המוכרים ומאכלי ים, רטבים ומאכלים אשר מכילים יותר מידיי ביצים, (כולסטרול זה עניין מסוכן בהריון). טמפרטורות רתיחה בזמן בישול הן עניין מהותי שאמור לאזן את המערכת החיסונית של האישה. כל עוד האישה תדע לשמור על איזון התזונה שלה ותיעזר בתוספי תזונה נכונים, צפוי לה עתיד שקט מבעיות.