העגלה של התינוק היא נושא שיחה פופולרי מאוד בקרב הורים, גם אלה שכבר מסתובבים עם אחת כזו וגם אלה שבדרך. בחירת העגלה מעוררת שלל התלבטויות, בלא מעט מקרים תקבלו עצות סותרות ויש אפילו הורים שיגידו לכם שקל יותר לקנות מכונית או למצוא בן/בת זוג… אבל עם המדריך המלא לקניית העגלה לתינוק, מובטחת לכם החלטה אידיאלית, ולא פחות חשוב – שקט נפשי בזכות הידיעה שבחרתם עבור הבייבי שלכם את האופציה שהכי מתאימה לו ולכם.

המפתח העיקרי: מודולריות

עגלות חייבות להבטיח לתינוק מקסימום נוחות ובטיחות גם כשהוא יושב וגם כשהוא שוכב. בהתאם לכך, ההמלצה החשובה ביותר היא להעדיף עגלות תינוק מודולריות. ישנם הורים שמעדיפים לקנות רק טיולון, מתוך מחשבה שב-3-4 החודשים הראשונים הם ימעטו ביציאה מהבית (בפרט אם התינוק מגיח לאוויר העולם בתחילת החורף), או לחילופין שואלים מחברים עגלה לפרק זמן זה – אבל כל פתרון שכזה מייצר אילוצים ומגבלות.
הפתרון של Mutsy לעומת זאת מספק להורים חופש פעולה מלא: כשאתם מקבלים שלדה – כלומר בסיס שעליו אפשר להרכיב גם "אמבטיה" (לחודשים הראשונים של התינוק), טיולון וגם סלקל או פריטים שימושיים אחרים – כל טיול עם התינוק הוא חוויה נוחה, נינוחה ומהנה.

איך המדרכות ליד הבית שלכם?

פרמטר חשוב נוסף בבחירת עגלה לתינוק הוא הרוחב שלה. מצד אחד עגלות רחבות מתאפיינות ביציבות רבה, אבל מצד שני אם המדרכות ליד הבית שלכם צרות (או לחילופין רחבות אבל מנוצלות גם לטובת חניית קטנועים ואפילו מכוניות), עגלה רחבה הופכת לצרה צרורה ולא תהיה לכם ברירה אלא לרדת לכביש במקרים רבים.
באופן דומה, גם מעלית קטנת מימדים בבניין שבו אתם גרים (או אצל ההורים שלכם, אם הם הביעו נכונות לשמש כבייביסיטרים לעתים קרובות…) הופכת את העגלות הצרות יותר לכדאיות. הדגמים השונים של עגלות Mutsy מוכיחים שגם עגלות תינוק לא רחבות מדי יכולות להיות יציבות מאוד.
עוד כדאי לקחת בחשבון את נפח תא המטען של המכונית – אין טעם לקנות עגלה שלא נכנסת אליו, ובהתאם מומלץ להגיע עם הרכב לחנות ולוודא התאמה.

קיפול נוח ומהיר, משקל קל

עגלה שהקיפול שלה מסורבל תגרום לכם לקלל לעתים קרובות, ולא כדאי להתפשר על כך. אם השימוש שלכם בעגלה כולל גם סחיבה שלה (למשל אם אתם גרים בקומה שלישית בלי מעלית), משקל של יותר מ-8-9 ק"ג יתיש אתכם (ואתם צריכים לשמור כוחות כדי להחזיק את התינוק בידיים…). המלצה נוספת שתקל עליכם את תפעול העגלה היא להעדיף דגמים שאפשר להניע ביד אחת, ובמיוחד אם יש אח או אחות גדולים שצריך לתת להם יד כשמטיילים עם התינוק. תפעול קל במיוחד הוא אחד היתרונות הבולטים של עגלת Mutsy לתינוק.

עגלת תינוק איכותית

יכולת תמרון גבוהה, בולמי זעזועים איכותיים

עגלת תינוק היא לא מכונית, אבל כדאי שתהיה לה יכולת תמרון גבוהה ועוד מפתח לטיולים שמספקים רק נחת להורים ולתינוק הוא בולמי זעזועים איכותיים – כדאי לזכור שמי שיושב או שוכב בעגלה הוא יצור זעיר ורגיש, וכל מהמורה עלולה להפוך את הטיול לחוויה מכאיבה ומתסכלת. ככל שאתם מתכוונים לטייל עם התינוק לעתים יותר קרובות – וכדאי לעשות זאת, גם עבורו וגם למענכם – כדאי לייחס לשני הפרמטרים האלה משקל רב יותר.

מה עוד כדאי לקנות עם העגלה?

כדי להבטיח מקסימום נוחות ונחת ישנם מספר מוצרים משלימים שכדאי לשקול את קנייתם יחד עם העגלה: תיק לאחסון כל הפריטים שאי אפשר בלעדיהם כשיוצאים מהבית עם התינוק (וכל הורה יספר לכם שמדובר בהמון פריטים…), מחזיק בקבוק שומר חום, מחזיק מוצצים ושמיכה מפנקת. תיקי עגלה חייבים להיות עמידים שכן השימוש בהם אינטנסיבי.