תינוק נולד והשמחה רבה – מה חשוב שיהיה בחדר שלו?

כשתינוק מצטרף למשפחה השמחה רבה – אבל גם סימני השאלה רבים. במיוחד מתלבטים הורים טריים בשלל סוגיות כשזהו התינוק הראשון, ובאופן טבעי לפני שהוא נולד תשומת הלב מתרכזת בשאלה מה חשוב בעצם שיהיה בחדר שלו.
למרות החששות המובנים וגודל האחריות, התשובה יותר פשוטה מכפי שנהוג לחשוב: קודם כל חשוב שתהיה בו אהבה. ושלווה, גם כשהרך הנולד מאתגר את ההורים. לגבי הריהוט והעיצוב, להלן הדגשים העיקריים.

מיטה – מודולרית ובטיחותית

בחודשים הראשונים התינוק בעיקר ישן בחדר שלו, ובהתאם הפריט החשוב ביותר של ריהוט לחדר תינוקות הוא המיטה. על-מנת שהמיטה תהיה פרקטית, מומלץ לבחור בדגם שאפשר לכוונן את הגובה שלו ל-2 מצבים לפחות, או אפילו 3 – המצב המוגבה מאפשר לטפל בתינוק בנוחות והמצבים המונמכים מגנים על התינוקות מפני נפילה כשהם כבר יודעים לשבת או לעמוד.
עוד חשוב לבדוק שהסולם הקדמי במיטת התינוק ניתן להורדה באמצעות שתי ידיים בלבד (כדי שהפעוט לא יוריד אותו בכוחות עצמו, בטעות או מתוך סקרנות). עמידה בתקן המחייב היא כמובן חובה, לגבי הצבע מומלץ גוון בהיר וניטרלי ככל האפשר, ואם אתם שוקלים לרכוש מיטה שאפשר להפוך אותה למיטת מעבר, כדאי לדעת שזוהי תכונה לא שימושית במיוחד, וממילא מומחי התפתחות תינוקות ממליצים על מיטה שיוצרה מלכתחילה בהתאם לדגשים הספציפיים של מיטות מעבר.

עברו לעמוד המיטות לתינוק באתר >>

מיטות תינוק

שידה – רחבה ונוחה

לאחר שינה, האינטראקציה השנייה הבולטת עם תינוקות בתקופה הראשונה לחייהם היא החלפת חיתולים, כך שגם שידה היא פריט חובה כשבוחרים ריהוט לחדר תינוקות.
מומלץ להעדיף שידות רחבות (110-120 ס"מ) כדי לחתל בנוחות. בנוסף, שידה מרווחת היא גם פתרון אחסון יעיל להפליא לכל הבגדים שיש לתינוק, למצעים, מגבות, מגבונים, חיתולים, משחות, רעשנים ושאר פריטים שתמיד כדאי שיהיו בהישג יד אבל לא מפוזרים ברחבי החדר.
מבחינת החומר שממנו עשויות השידות שתי האופציות הרווחות הן מלמין ו-MDF. כשמקפידים לקנות שידה שעומדת בתקן המחייב, ובהתאם היא לא מכילה כימיקלים שעלולים להיות מזיקים, אין הבדל של ממש בין שני החומרים הנ"ל.

שידה לחדר תינוקות

כורסה מפנקת – כדי שגם לכם יהיה כיף בחדר התינוק

אין כמעט הורה שלא מבלה שעות רבות בחדר של התינוק. התינוק צריך לינוק. במקרים אחרים הוא זקוק לנוכחות של אחד ההורים כדי להירגע ולהירדם, ולפעמים פשוט כיף לנו להסתכל על האוצר היקר ביותר שיש לנו – וכדי שהשהות בחדר תהיה נינוחה כדאי להשקיע בכורסה איכותית ומפנקת.

כסא הנקה

תאורה – רכה וחמימה

כשהתינוק קטן מאוד, מומלץ לא לחשוף אותו לגירויים עזים מדי. מבחינת האור בחדר, ההמלצה היא על תאורה חמימה (בגוונים צהובים ולא פלורסנט) ורכה (באמצעות דימר שמאפשר הגעה לעוצמה מדויקת). וילון עם רמת שקיפות גבוהה עוזר לרכך גם את האור הטבעי שנכנס לחדר, ובנוסף תורם לאסתטיקה של החדר.

קירות ניטרליים, אביזרים צבעוניים

בחירות נוספות שמונעות גירוי יתר הן צביעת הקירות בגוונים שמשרים רגיעה (צבעי השמנת השונים, ירוק בהיר, בז', קרם, אפרפרים) וכאמור העדפת ריהוט לחדר תינוקות (שידה ומיטה) בצבע לבן או בגוון ניטרלי.
את הצבעוניות אפשר לפזר בחדר באמצעות אביזרים שונים: מצעים, קופסאות אחסון שמחות, הווילון, שטיח (מתחת לשטיח כדאי להניח מגן מונע החלקה!), מדבקות קיר וישנן כמובן עוד אפשרויות. קחו בחשבון שבחודשים הראשונים חלק גדול מהזמן התינוק שוכב כך שתשומת הלב שלו מופנית אל החלק העליון של החדר, ובפרט התקרה, כך שכדאי לקשט גם אותם. לעומת זאת, מעל המיטה רצוי מאוד לא לתלות פריטים דקורטיביים ובוודאי לא תמונות כבדות, ובאופן דומה גם את השטח שמעל לשידת ההחתלה כדאי להשאיר פנוי – כדי לא לחשוף את האוצר היקר לסיכונים מיותרים.

אצלנו תמצאו מגוון רחב של פריטים איכותיים, בטיחותיים ובעלי עיצוב שובה לב: כורסאות, אהילים, נרתיקי החתלה, שידות ועוד – כל מה שצריך כדי שהשמחה על הצטרפות התינוק למשפחה תהיה מושלמת.